مشكله في اسكروول البلص Plus

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
الحل

المستوي:

رد: مشكله في اسكروول البلص Plus

انا عندي البروسيدور غرييب عن الي انت بعته

اللى انا بعتو شغال 100% وبيعمل Teleport تلقائى عشان محدش يعمل Bug ويرفع + لكذا Weapon مرة واحدة ال Procedure اللى انا عاملو بيرفع ال + للايتم اللى موجود فى اول خانة فى ال Inventory وكمان ال RefItemID بتحط فيها ال ID بتاع ال RefObjCommon انت ممكن يكون ال Procedure بتاعك بال JobID وريهونى

Dev.Ri3o

V.I.P
SQL Developer
عضو
2 فبراير 2017
289
53
17
44

المستوي:

لو متأكد من ال Procedure اتأكد من ال Slot اللى مكتوب يعنى ال Weapon و ال Shield شغالين اتأكد من ال Slot اللى مكتوب مثلا ده بيعمل + لل Item الى موجود فى ال Slot 13 يعنى اول خانة فى ال Inventory يعنى قطعة قطعة انت لو عايز تخلى يعمل ال Weapon وال Sheild وهو موجود فى ايد ال Char هتخلى ال Slot يبقى Between 5 ِAnd 6 ولو ال Set وهو لابسو هتخلى ال Slot Between شوف انت بقى ارقام ال Slot بتاعة ال set ونفس الكلام لل Acc او تخلى ال ++ يبقى لاول خانة فى ال Inventory يعنى قطعة قطعة هتخلى ال Slot يبقى 13
كود:
 IF (@Operation = 41 and @ItemRefID = '68712')
 Begin 
  Declare @OptLvl int 
  Declare @NewOptLvl int 
  Select @OptLvl = OptLevel From SRO_VT_SHARD.dbo._Items Where ID64 = (Select ItemID From SRO_VT_SHARD.dbo._Inventory Where CharID = @CharID and Slot = '13' and ItemID>0) 
  Set @NewOptLvl = (@OptLvl+3) 
  Update SRO_VT_SHARD.dbo._Items Set OptLevel = @NewOptLvl Where ID64 = (Select ItemID From SRO_VT_SHARD.dbo._Inventory Where CharID = @CharID and Slot = '13' and ItemID>0) and OptLevel < 7 
 End
هتعدل على رفم ال + من هنا تغير 3 للانت عايزو
كود:
  Set @NewOptLvl = (@OptLvl+3)

FouDa

عضو
8 فبراير 2017
12
3
4
المنصوووره

المستوي:

Dev.Ri3o

V.I.P
SQL Developer
عضو
2 فبراير 2017
289
53
17
44

المستوي:

انا عندي البروسيدور غرييب عن الي انت بعته

اللى انا بعتو شغال 100% وبيعمل Teleport تلقائى عشان محدش يعمل Bug ويرفع + لكذا Weapon مرة واحدة ال Procedure اللى انا عاملو بيرفع ال + للايتم اللى موجود فى اول خانة فى ال Inventory وكمان ال RefItemID بتحط فيها ال ID بتاع ال RefObjCommon انت ممكن يكون ال Procedure بتاعك بال JobID وريهونى

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.