how to make other players join my server on LAN

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

Roshdy

عضو
22 مارس 2017
22
0
1
المنصورة

المستوي:

سلام عليكم

الموضوع بكل بساطة:

انا عملت السيرفر و شغل و اكونت ال GM شغال و جربت كل حاجة تقريبا و الداتا زي الفل .. اكيد مش هافضل العب لوحدي يعني .. اكيد عايز حد يعمل لي buffs or res يعني :emoji26:

انا عملت السيرفر بـ IP الشبكة اللي عندي في البيت و معايا في البيت 4 اجهزة تانيين بيلعبوا نفس اللعبة و عايزين نلعب سوا .. اعمل ايه؟

مع العلم اني في البداية جربت اعمل الـ IP بتاع Hamachi في ال server.cfg و الـ certification و ما اشتغلش

فيه حل للموضوع دا؟

و شكرا:emoji40:

الحل

المستوي:

رد: how to make other players join my server on LAN

الحل يا باشا انك تروح الفرع بتاع الشؤكة اللي انتا جايب منها شبكة النت
وتقولهم عاوز اعمل static ip د حوالي ب 10 جنية في الشهر وتشتغل من غير هماشي
تقبل مروري #Dev-Mario

Dev.Marcelo

عضو
22 مارس 2017
25
3
0
1
EGYPT

المستوي:

سلام عليكم

الموضوع بكل بساطة:

انا عملت السيرفر و شغل و اكونت ال GM شغال و جربت كل حاجة تقريبا و الداتا زي الفل .. اكيد مش هافضل العب لوحدي يعني .. اكيد عايز حد يعمل لي buffs or res يعني :emoji26:

انا عملت السيرفر بـ IP الشبكة اللي عندي في البيت و معايا في البيت 4 اجهزة تانيين بيلعبوا نفس اللعبة و عايزين نلعب سوا .. اعمل ايه؟

مع العلم اني في البداية جربت اعمل الـ IP بتاع Hamachi في ال server.cfg و الـ certification و ما اشتغلش

فيه حل للموضوع دا؟

و شكرا:emoji40:

بس يا باشا نزيل Hamachi على فى بى اس و نزلوا على الجهاز بتاعك واعمل أكونت من Hamachi وكتبوا فى Hamachi إلا على جهاز وبعد كدة تروح على IPInput تكتب ip بتاع Hamachi على IPInput جرب كدة وشوف وإنشاء الله تتحل

Roshdy

عضو
22 مارس 2017
22
0
1
المنصورة

المستوي:

بس يا باشا نزيل Hamachi على فى بى اس و نزلوا على الجهاز بتاعك واعمل أكونت من Hamachi وكتبوا فى Hamachi إلا على جهاز وبعد كدة تروح على IPInput تكتب ip بتاع Hamachi على IPInput جرب كدة وشوف وإنشاء الله تتحل

لازم VPS دول بالكتير اوي هيبقوا 4 او 5 اكونت فاتحين مع بعض و النت عندي 4 ميجا؟

انا عملت كدا شغلت السيرفر عندي بنفس الـ IP اللي جااي من الراوتر .. الجهاز التاني يغير الIP في ال IPInput ل IP ال hamachi بتاعه ولا بتاعي؟ و بالنسبة للبورت؟

Dev.Marcelo

عضو
22 مارس 2017
25
3
0
1
EGYPT

المستوي:

لازم VPS دول بالكتير اوي هيبقوا 4 او 5 اكونت فاتحين مع بعض و النت عندي 4 ميجا؟

انا عملت كدا شغلت السيرفر عندي بنفس الـ IP اللي جااي من الراوتر .. الجهاز التاني يغير الIP في ال IPInput ل IP ال hamachi بتاعه ولا بتاعي؟ و بالنسبة للبورت؟

يا باشا hamachi اخروا 4 اكونتات و هو هو اليفتحوا التانى والتالت والرابع بال ip input بتاع hamachi

و بالنسبة للبورت؟ مالها بورت ؟.

Roshdy

عضو
22 مارس 2017
22
0
1
المنصورة

المستوي:

دا الوضع ... احله ازاي؟

Dev.Marcelo

عضو
22 مارس 2017
25
3
0
1
EGYPT

المستوي:

دا الوضع ... احله ازاي؟

يا باشا اولا ip الانت حطوا دى مش ip hamach فى ip input ثانين روح على smc و روح على ModulePatch وبعد كدة فى كلمة Clinet دوس على + وشوف رقم ver و حطوا فى ip input

جرب و انشاء الله تفتح معك

Roshdy

عضو
22 مارس 2017
22
0
1
المنصورة

المستوي:

يا باشا اولا ip الانت حطوا دى مش ip hamach فى ip input ثانين روح على smc و روح على ModulePatch وبعد كدة فى كلمة Clinet دوس على + وشوف رقم ver و حطوا فى ip input

جرب و ان شاء الله تفتح معك

بص ال IP الموجود في ال IPInput جربته مرتين .. مرة بال IP بتاعي انا اللي ظاهر في ال Hamachi فوق و مرة بال IP بتاع الروم اللي انا داخل فيها .. و في المرتين ما اشتغلتش

Dev-Mario

عضو
14 مارس 2017
30
2
0
11
بني سويف

المستوي:

الحل يا باشا انك تروح الفرع بتاع الشؤكة اللي انتا جايب منها شبكة النت
وتقولهم عاوز اعمل static ip د حوالي ب 10 جنية في الشهر وتشتغل من غير هماشي